Ult li albi bissaraha (Aku membuka hatiku dengan kejujuran)
Hayya nab'idil karaha (Hindarilah kebencian dan dendam)
Syakkireena a' kulli na'ma (Marilah kekalkan syukur dgn apa yg kita ada)
Ba' ideena anil fattana (Hindarilah segala penipuan dan dosa²)

Friday, August 20, 2010

Orang melayu semakin lemah .... sedarlah..

Pada 13 Ogos 2010, dalam solat Jumaat di Masjid Jamek Padang Menora, Tasek Gelugor, Pulau Pinang, nama Yang Dipertuan Agong telah digantikan dengan nama Lim Guan Eng dalam doa khutbah jumaat. Zakaria Ahmad (Khatib Masjid Padang Menora) tela...h bertindak sedemikian dengan alasan bahawa semua pemimpin tak kira beragama apa pun harus didoakan kesejahteraannya supaya dapat memimpin dengan selamat dan tenang.

Para jemaah dan AJK masjid telah bertindak membantah tindakan Zakaria Ahmad. Namun aduan jemaah tidak diambil peduli oleh masjid yang dikuasai oleh orang -orang PAS itu kerana mereka berpendapat, itu adalah hak imam untuk mendoakan sesiapa pun yang mereka mahu dalam solat Jumaat. Memang mereka ini tidak waras menurut kata Abdul Malik Abul Kassim (Exco Hal Ehwal Agama Negeri Pulau Pinang). Abdul Malik jangan cepat menafikan, perlu menyiasat kariah solat jumaat di Masjid Padang Menora pada 13 Ogos lepas. Lebih baik jika siasatan ini dibuat oleh pihak ketiga yang bebas bukan pihak kerajaan negeri bagi menjamin ketelusan proses siasatan.

Lim Guan Eng bukanlah ketua agama Islam di Pulau Pinang. Ketua Agama Islam adalah Yang Dipertuan Agong. Mengapa perlu mempolitikkan institusi raja sampai begitu sekali? Pihak jawatankuasa Masjid Padang Menora yang bertindak keterlaluan tersebut sewajarnya menerima tindakan yang sepatutnya daripada pihak berkuasa. Betapa tidak warasnya orang-orang PAS yang berbuat sedemikian. Mereka nampaknya sudah teramat taksub kepada Lim Guan Eng. Membandingkan khalifah Umar Abdul Aziz dengan Lim Guan Eng adalah perkara yang paling amat tidak waras sekali. Menyamakan Guan Eng dengan Kuan Yew mungkin dianggap sebagai waras.

Sedarkah mereka, dalam diam-diam, DAP sedang meminta untuk memisahkan Pulau Pinang dari Malaysia sebagaimana yang berlaku kepada Singapura. Ini niat sebenar DAP. Pulau Pinang bakal bertukar jadi tanah jajahan kedua DAP selepas Singapura. Ustz Azizan Abdul Razak (MB Kedah) perlu bercakap benar dan mendedahkan niat Guan Eng ini kepada umum. Kalau menang pilihan raya ke-13, inilah janji DAP sebenar. Orang Melayu kena tipu dengan duit RM100 setahun, DAP dapat tanah di Pulau Pinang. Orang Melayu sudah tiada masa, cepat-cepatlah bersatu.

info dari blog Angin Perubahan ( http://anginperubahan.blogspot.com/ )

Ehhh Apa sudah jadi sekarang ni dengan umat Islam Malaysia? Apa dah tiada orang Islam lain ke selain dari si KAFIR BABI Lim Guang Eng tu pulak yang nak di doakan? Ini semua Haramjadah tahap banjingan lah. Bingai sangat orang Islam yang dok doakan si Kafir tu.

Puak PAS taknak ulas apa apa ke? Tu Nik Ajis PUKIMAK taknak komen ke? Tak payah Komen lah Nik Ajis. Dah tentu Nik Ajis dengan Fatwa terbarunya kata "tak salah Doakan untuk Guang Eng. " Lepas Nik Ajis keluar fatwa maka pengikutnya pun akan turut bersorak kata UMNO Kafir kerana tak faham Islam. UMNO Sesat kerana dengki orang Kafir di doakan oleh orang Islam.Biasalah kalau puak dah Taksub Nik Ajis kata MAKAN TAIK pun depa akan makan.

Sedih dan kecewa dengan kita seluruh umat Islam di Malaysia hari ini. Kerana tamakkan Politik dan kuasa maka Islam di lacurkan. Apa masaalah kita semua? Apa yang menjadikan kita susah untuk bersatu padu?

Ops...Gomo rasa jalan terbaik kita semua akan bersatu apabila si NIK AJIS ni MAMPOS. Time orang Tua ni MAMPOS barulah masing masing terseddar dari lamunan bahawa Nik Ajis pun manusia biasa dah sampai ajal dia pun KOJOL.

Harapan agar Haji Hadi yang Presiden PAS tu jangan lah kecut telor sangat dengan pengaruh Nik AJis ni. Kalau salah cakap sahaja ianya salah. tak perlu nak senyap membiarkan si tua Bangsat Nik Ajis tu dari terus terusan menytesatkan umat Islam.

UMNO??? Apa tunggu lagi? Balun lah habis habisan. Tu UMNO P.Pinang, macam selesa sangat. Kita ni kat Pineng dah jadi pembangkang. bukan nya kerajaan. So kena lah kerja kuat dalam menyedarkan rakyat P.Pinang Khususnya orang Melayu agar bersatu padu. Kuatkan barisan UMNO tu. Kejutkan bahagian atau cawangan yang masih Lena di ulit mimpi. jangan tunggu nak terhantuk sekali lagi baru nak bangkit.

Dengan pendedahan ini di harapkan seluruh Umat Islam khusunya ahli PAS sedar bahawa anda sebenarnya telah membantu si Kafir menghina Islam. Kalau esok lusa tak Bertaubat jugak alamatnya sendiri jawap lah Akhirat kelak.

sumber : Papa Gomo

No comments: