Ult li albi bissaraha (Aku membuka hatiku dengan kejujuran)
Hayya nab'idil karaha (Hindarilah kebencian dan dendam)
Syakkireena a' kulli na'ma (Marilah kekalkan syukur dgn apa yg kita ada)
Ba' ideena anil fattana (Hindarilah segala penipuan dan dosa²)

Wednesday, June 2, 2010






Sementara itu pagi tadi di UKM, apa yg terjadi ialah 4 pelajar ini telah mengambil khidmat peguam yg terkenal bagi melaksanakan perintah injunksi bagi perbicaraan tatatertib mereka.

Mana la pelajar ni dapat duit untuk membayar peguam dan sebagainya untuk kes TATATERTIB Universiti? Mungkin gambar-gambar di bawah boleh menjelaskan siapa yang mempergunakan pelajar-pelajar ini.

Jika diamati betul-betul, kes 4 pelajar ini mirip Modus Operandi kes liwat Al-Juburi. Seperti seorang adik meniru gaya abangnya, tujuan mereka adalah untuk menangguhkan kes sampai kiamat! Persoalannya, kalau rasa tak bersalah, kenapa takut nak hadiri perbicaraan? Berani kerana benar, takut kerana salah..!

Kalau 4 pelajar ini dibiarkan terus bebas dan belajar di UKM atau di IPT kita, tak mustahil mereka akan menghasut dan mempengaruhi lebih ramai pelajar Melayu untuk ‘tunduk’ dan rela dipergunakan oleh DAP. Inilah contoh pelajar-pelajar yang tak tahu kenang jasa mak ayah mendoakan kejayaan dalam pelajaran agar dapat jadi manusia yang berguna di masa hadapan, sebaliknya kecik-kecik lagi dah jadi alat tunggangan DAPig!

No comments: