Ult li albi bissaraha (Aku membuka hatiku dengan kejujuran)
Hayya nab'idil karaha (Hindarilah kebencian dan dendam)
Syakkireena a' kulli na'ma (Marilah kekalkan syukur dgn apa yg kita ada)
Ba' ideena anil fattana (Hindarilah segala penipuan dan dosa²)

Saturday, January 1, 2011

Tahun 2011

Pejam celik, kita dah masuk ke ambang tahun baru. Aku pula semakin hari semakin lanjut umur. Ramai orang menyambut tahun baru dengan meriah sekali, tetapi bagi aku tahun baru sama seperti hari-hari biasa. Tiada bezanya, kerana kita tetap melakukan benda yang sama berulang-ulang tanpa aku sedarinya. tahun baru tidak bererti semuanya berubah dan aku pon begitu. banyak pekara yang masih tidak dapat ku capai, banyak lagi yang ingin aku lakukan dalam hidup ini. tapi nampaknya banyak perkara yang membataskan impian aku, tapi aku akan berusaha untuk mencapainya juga, walaupun aku anggap ianya agak mustahil. kuharap semoga rakan-rakanku dapat membantu aku menjayakan impian yang tidak berkesudahan ini.

No comments: