Ult li albi bissaraha (Aku membuka hatiku dengan kejujuran)
Hayya nab'idil karaha (Hindarilah kebencian dan dendam)
Syakkireena a' kulli na'ma (Marilah kekalkan syukur dgn apa yg kita ada)
Ba' ideena anil fattana (Hindarilah segala penipuan dan dosa²)

Thursday, December 9, 2010

Pas tersasar jauh sanggup belakangi ayat al-Quran, hadis



KOTA BHARU 8 Dis. - Pas telah tersasar jauh daripada perjuangan asalnya sehingga sanggup membelakangi ayat-ayat Allah dengan menjadikan orang bukan Islam sebagai rakan seperjuangan.

Mudir Pondok Pok Kerai, Mohamed Zainal Abidin Awang berkata, kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mengatakan tidak kisah sekiranya Penasihat DAP, Lim Kit Siang menjadi Timbalan Perdana Menteri nyata terpesong daripada ajaran al-Quran dan hadis.

Beliau berkata, Pas lebih mementingkan sekutu politiknya sehingga sanggup menjual serta membelakangi ayat-ayat al-Quran dan sekiranya tindakan itu dibiarkan tidak mustahil Malaysia akan dijual oleh golongan Melayu yang mendakwa faham agama tetapi daif mengenai hakikat Islam dan ketuanan bangsa.

"Justeru itu, saya mewakili masyarakat pondok tradisional menyeru pemimpin Islam bangkit menyedarkan pemimpin Pas ini bahawa tindakan mereka itu menjurus kepada kehancuran.

"Saya amatlah terharu kerana berlakunya kemungkaran besar yang telah dilakukan oleh pemimpin Pas terhadap bumi Malaysia di mana mereka tergamak untuk mengambil orang bukan Islam sebagai Timbalan Perdana Menteri," katanya kepada Utusan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau diminta mengulas pendirian terbaru Nik Abdul Aziz mengenai pelantikan Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri jika pakatan pembangkang berjaya membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum nanti.

Dalam blog www.blogtokguru.com, Mursyidul Am Pas itu menyatakan, Kit Siang boleh dilantik ke jawatan itu dengan syarat beliau mesti merupakan seorang Muslim yang soleh.

"Kit Siang atau sesiapapun boleh menjadi Timbalan Perdana Menteri bahkan Perdana Menteri sekali pun tidak mempunyai apa-apa halangan, syaratnya merupakan seorang Muslim yang soleh. Ini prinsip Islam yang perlu dipatuhi dalam membentuk kepimpinan negara dan ummah," katanya dalam blog berkenaan.

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim baru-baru ini dalam wawancara akhbar Sin Chew Daily berjanji memberi jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada Kit Siang jika pakatan pembangkang menangi Pilihan Raya Umum ke-13 nanti.

Mohamed Zainal Abidin berkata, tindak-tanduk Nik Abdul Aziz sekarang jelas menunjukkan bahawa beliau amat mementingkan kuasa daripada perjuangan sebenar untuk menegakkan Islam.

"Apa yang dilakukan Pas hanya untuk terus bertahan dan membalas dendam terhadap UMNO kerana perjuangan mereka tidak diterima rakyat," katanya.

Sumber : utusan malaysia 09/12/10

No comments: